پيوند عاشقانه ي ماپيوند عاشقانه ي ما، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 9 روز سن داره
بابا حجتبابا حجت، تا این لحظه: 41 سال و 1 ماه و 28 روز سن داره
مامان ايلقارمامان ايلقار، تا این لحظه: 38 سال و 2 ماه و 14 روز سن داره
اسرااسرا، تا این لحظه: 8 سال و 1 ماه و 14 روز سن داره

درد دل های مادر دختری

7-9 خرداد

1394/3/9 23:31
نویسنده : ايلقار
274 بازدید
اشتراک گذاری

پنجشنبه با ابجی سمیه قرار گذاشته بودیم بریم سرعین.پنجشنبه شب اونجا بودیم.جمعه صبح هم از گردنه ی زیبای حیران رد شدیم به سمت آستارا.آب و هوای اونجا هم این روزها خیلی عالیه.  خيلييييييي خوش گذشت.و شنبه صبح هم از آستارا برگشتیم به سمت تبریز.

تو سرعين ما فقط تونستيم به آبگرم قهوه سويي بريم كه در ادامه خواص اين آب گرم رو گذاشتم.

هیدروتراپی (Hydrotherapy) واژه ایست که به سیستم درمانی با استفاده از آب اطلاق می گردد. خاصیت آبهای معدنی هم مربوط به حرارت و گرمای آن و هم مربوط به املاح و ترکیبات شیمیایی موجود در آن می باشد. آب خنک تر از دمای بدن (37°C ) اثر تحریک کننده و خنک کننده دارند. آب گرمتر از دمای بدن تقویت کننده، نیرو بخش و قدرت آفرین است.
 آبگرم قهوه سویی از نظر ترکیب شیمیایی در گروه آبهای کلر بیکربناته کلسیک گازدار حاوی رسوبات آهن قرار دارد و خیلی گرم است که مقدار قابل توجهی سیلیس دارند که خصلت درمانی این گونه آبهای گرم برای تسکین دردهای مفصلی بوده و استحمام در آن آرام بخش می باشد. استحمام در آبهای بیکربناته باعث اتساع عروق می گردد. نبض در جریان استحمام کند می گردد. میزان ادرار بالا می رود و عمل تغذیه فعال می شود.
 ورزش مناسب در آب می تواند خستگی و کوفتگی های مختلف جسمانی را که در اثر کار سخت یا ورزشهای سنگین به وجود آمده اند، کاهش دهد. مراحل مختلف سونا سبب باز شدن رگ ها و عروق خونی بدن می شود که نتیجه مستقیم این فعل و انفعال، تحریک سلسله اعصاب و غدد مختلف بدن هست که موجب نشاط و آرامش روحی می گردد. همچنین موجب دفع سریعتر اسید لاکتیک و مواد زائد از بافت های بدن شده و باعث رفع انقباض، سفتی عضلات و خستگی جسمی می شود. 

آبگرم قهوه سویی سرعین از نظر رده بندی شیمیایی جزء آبهای بیکربناته سدیک و کلروره کلسیک آهن دار می باشند. این آبها در نتیجه تأثیر گاز کربنیک در اکسیدها، هیدرات ها و کربناتهای آهن در محیط احیاءکننده بوجود می آیند. در ترکیب آبهای گرم سرعین آهن سیلیسی و انیدرید کربنیک (CO2) موجود می باشد. لذا طعم فلزی ترکیبات آهن و گزندگی دی اکسید کربن را دارد. در روی سنگهای مخزن و مجرای آب رسوب زرد و قرمز رنگی وجود دارد که حاکی از وجود اکسید آهن است. این آبگرم بر خلاف تصور همگان، فاقد گوگرد و گاز H2S بوده و بنابراین بی بو می باشد.

تو آستارا هم به اين خاطر كه هنوز فصل تعطيلات كاملا شروع نشده بود. يه روز آرام و عالي رو داشتيم.بعدا عكس هاي مربوط به اين سفر رو ميزارم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (1)

مامان ريحانه
11 خرداد 94 9:50
سلام گلم مطلب گذاشتم نظر يادت نره